Waarom storytelling & advertenties de perfecte combinatie zijn?
De eerste trend of techniek in dit artikel gaat over het creëren van een uniek verhaal dat het hart van je prospect of klant raakt. Iedereen die zo'n uniek verhaal heeft en dit op een inspirerende manier in de markt heeft gezet (zogenaamde storytelling of content marketing) via blogs, vlogs, social media posts, landingspagina's, webinars, seminars, etc... Legt de basis voor een sterke marketing beleid dat naamsbekendheid en leiderschap genereert.
Een ander voordeel van storytelling is dat het op unieke manieren met klanten kan communiceren op verschillende contactpunten in het klanttraject. Maar... anno 2023 kunnen we niet meer alleen vertrouwen op storytelling, contentmarketing en inspirerende verhalen om onze doelgroep te bereiken. Zo is het organische bereik van vandaag op Facebook en Instagram te danken aan een spijtig resultaat, omdat het algoritme steeds minder stories naar je volgers stuurt.
oplossing? Lanceer reclamecampagnes op Google en social media met jouw boeiende verhaal. Geef dus uw "organische" communicatie een boost met "betaalde" communicatie. Eerst schrijf je boeiende, inspirerende content op je eigen medium en promoot je die content vervolgens via online advertenties. Ze zijn een geweldig paar en een beter alternatief voor uw "branding" die uw merk of bedrijf gewoon in de schijnwerpers zet. Vragen of opmerkingen? Aarzel niet om contact met mij op te nemen.
Comments