Content van jouw content?
Ontbreekt het jou of je medewerkers ook aan tijd, kennis en inspiratie om goede content te bedenken en te posten? Lees dan even dit bericht met enkele handige tips!

Instagram is geen Linkedin of Facebook
Het is verleidelijk om één post te schrijven en die op elk kanaal te posten, maar effectief is het niet. Op ieder kanaal zit namelijk een andere doelgroep en daar moet je post op afgestemd zijn. Deze tip gaat op voor organische posts (onbetaald) maar des te meer als je gaat adverteren. Het is natuurlijk zonde om geld te steken in een bericht waarmee je niemand aanspreekt.
Probeer nieuwe content
Ik kan het niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om consistent te zijn in je uitingen – je wilt namelijk dat je (potentiële) klanten je kunnen herkennen aan de tone of voice en huisstijl. Maar waak er wel over dat je content niet gaat vervelen. Als je steeds precies dezelfde advertentie voorbij ziet komen, scroll je er zonder na te denken aan voorbij. Dus blijf prikkelen!
Google Analytics
Een meer technische tip: analyseer altijd je posts en campagnes via Google Analytics en de natuurlijk analytics van het kanaal zelf. Zo kun je duidelijk zien wat werkt voor welke doelgroep en wat niet. Doe je dit consequent, dan kom je uiteindelijk tot de perfecte social media formule voor jouw bedrijf.
UTM-codes
Vergeet niet om altijd UTM-tags te gebruiken in de links die je plaatst in je posts. Zo kan Google Analytics registreren waar je bezoekers vandaan komen en weet jij precies welke posts goed werken en welke niet. Ik gebruik zelf de Campaign URL Builder.
Visuals, visuals, visuals
Binnen 3 dagen herinnert slechts 10% van de mensen jouw tekst. Gebruik je goede, passende beelden, dan wordt dit al 65%! Daarnaast helpt een visual ook beter om je boodschap over te brengen. En heb je tijd om een video te maken? Dan werkt dat des te beter!
Comments