top of page

Waarom jouw KMO een communicatieplan nodig heeft!


Waarom jouw KMO een communicatieplan nodig heeft!
Waarom jouw KMO een communicatieplan nodig heeft!

Een communicatieplan wordt door veel kmo's vergeten en dat is ontzettend spijtig want een goed plan is écht een investering voor jouw onderneming. Een plan opstellen hoeft echt niet moeilijk te zijn. Er bestaan online ontzettend veel voorbeelden en daarnaast bepaal jij zelf welke zaken voor jouw kmo belangrijk zijn om op te nemen in jouw plan.


Een communicatieplan zorgt voor duidelijkheid en geeft jouw kmo inzicht in wat je wilt bereiken


Waarom een communicatieplan?

  • Een communicatieplan geeft jouw kmo inzicht in wat je wilt bereiken.

  • Het zorgt ervoor dat medewerkers duidelijkheid krijgen naar welke doelen zij toewerken en hoe er gecommuniceerd gaat worden.

  • Een communicatieplan is tevens een goede houvast om consistent te werk te gaan.

  • Een communicatieplan is een prima controlemiddel om jouw progressie te meten.

  • Een communicatieplan zorgt er dus voor dat doelen en afspraken zwart op wit komen te staan. Maar wat staat er nu precies in een communicatieplan?


De inhoud van een communicatieplan

Waarom jouw KMO een communicatieplan nodig heeft!
Waarom jouw KMO een communicatieplan nodig heeft!

Hét communicatieplan bestaat niet. Zoals hierboven aangegeven staat, is het plan voor iedere KMO anders. Je kunt bijvoorbeeld oplijsten wat de gewenste situatie moet zijn, hoe je je doelgroep wenst te bereiken, de communicatie uitingen die verspreid moeten worden, de communicatiemiddelen, een mediaplanning of een beschrijving van het aftersales programma.


In een communicatieplan neem je datgene op dat voor jouw bedrijf en medewerkers belangrijk is om je doelen te behalen. Ook al is het ene communicatieplan uitgebreider dan de ander, het mooie van elk plan is dat het een goed controlemiddel is. Tussentijdse evaluaties aan de hand van je communicatieplan kunnen ervoor zorgen men zich aan afspraken blijft houden en dat de doelen haalbaar blijven. Dus, als jouw bedrijf nog geen communicatieplan heeft, dan weet je nu waarom het de moeite waard is om er een op te stellen!


Interesse? Aarzel niet om mij vrijblijvend te contacteren.

bottom of page