top of page
  • Foto van schrijverNiels Van de Meersch

Social Media in tijden van corona

De huidige situatie zal ook op jouw merk of bedrijf een enorme impact hebben. In bepaalde branches is het nu een kwestie van overleven. Voor anderen is het juist belangrijk om je product of dienst goed kenbaar te maken of is het van belang om klanten snel op de hoogte te brengen van wat er binnen de organisatie speelt.


Wat is nu belangrijk voor jouw Social Media advertising? Hoe blijf je zichtbaar voor je klant? In deze uitdagende tijd geef ik je graag nog enkele tips mee.


1. Bied de klant zekerheid

In deze periode zijn mensen op zoek naar merken die ze kunnen vertrouwen. Dit geeft hun zekerheid en veiligheid in een tijd die dat juist niet geeft. Mensen verwachten op dit moment dat bedrijven echte waarde kunnen leveren, snel kunnen handelen en goed handelen volgens de standaarden in de huidige community.


2. Pas je strategie aan

In tijden dat mensen geen direct sociaal contact kunnen hebben, nemen ze vaak meer tijd voor sociale media als Facebook, Instagram, Snapchat en Whatsapp om zo de sociale isolatie te beperken. Door juist nu je strategische aanpak net wat aan te passen kan je vertrouwen opbouwen waar je later weer profijt van hebt.


3. Wees pro-actief

Het is belangrijk te laten zien da je er voor je klanten bent en te laten zien dat je geeft om je klanten. Wees pro-actief!


4. Zorg dat je zichtbaar bent

Vermijd dat je de komende tijd onzichtbaar bent voor je toekomstige en huidige klanten.


5. Zet in op branding

Pas je strategische aanpak aan rondom staying at home. Door bijvoorbeeld meer op branding in te zetten in plaats van performance. Denk aan thuis sporten, richten op leads of aanmeldingen voor producten die nu niet leverbaar zijn vanwege leveringsproblemen rondom COVID-19 en straks weer beschikbaar zijn. Door meer de focus te leggen op het positieve beeld kun je vertrouwen opbouwen.


6. Bied je klant alternatieven

Zorg voor een alternatief wanneer je offline vestigingen hebt. Denk aan levering aan huis, of een pick up point voor online orders.


7. Plan de path to recovery

Maak een plan voor the path to recovery. Op het moment dat alles weer ‘normaal’ is kan je dit plan sneller uitrollen.

bottom of page