top of page

Meer bekendheid in jouw regio



Net begonnen met je bedrijf? Of kan jouw onderneming wel een boost in populariteit gebruiken? Dan kijk je aan tegen de eerste stap van een klantreis: merkbekendheid. Tegenwoordig moet je de massa, zowel online als offline, kunnen aanspreken. Met zoveel mensen en zoveel ondernemingen gaat dit niet altijd even makkelijk. Maak daarom gebruik van je eigen opvallend drukwerk. Onderschat nooit de kracht van traditionele communicatie.


  1. Flyeren in lokaal gebied Wat kan je allemaal kwijt aan informatie op een flyer of DM (direct mailing)? Het adres van jouw onderneming, de stijl, de toegevoegde waarde en nog veel meer. Heb jij een lokaal bedrijf? Ga dan ook lokaal communiceren! Gebruik het aantal lokale potentiële klanten voor het aantal flyers dat je nodig hebt. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw flyer of DM niet gelijk de prullenbak wordt ingegooid? Kies er ten eerste voor om gebruik te maken van jouw huisstijl kleuren. Hiermee val je gelijk op. Wil je ook serieus genomen worden? Kies dan voor een papiersoort dat professioneel aanvoelt. Ietwat dikker met niet te veel glans.

  2. Wekelijkse productkortingen Zit jouw onderneming al op social media? Maak dan gebruik van Facebook en lokale targeting! Creëer een Facebookcampagne, iets wat niet te veel geld hoeft te kosten, en stem dit af op het gebied waar jouw onderneming actief is. Betreft dit bijvoorbeeld een bakkerij? Laat dan bij potentiële klanten in jouw gebied een Facebookadvertentie zien met een wekelijkse broodactie. Gegarandeerd dat ze morgenochtend bij jou voor de deur staan!

  3. Opvallen bij lokale evenementen Dagen zoals solden, Sinterklaas of de wekelijkse marktdag zorgen ervoor dat veel van jouw potentiële klanten in de binnenstad rondlopen. Maak hier slim gebruik van! Ongeacht of jij direct een product kan meegeven of dat je in de dienstverlening zit, gebruik een dropflag of indrukwekkende posters om ze naar binnen te lokken. De meeste ondernemingen gebruiken vlaggen enkel voor hun eigen bedrijfsnaam. Dit zegt niet veel voor een potentiële klant. Kies daarom voor een belangrijke USP te bedrukken. Denk bijvoorbeeld aan nieuwe collectie, niet goed = geld terug of 30 dagen bedenktijd, klantenkorting ... .

  4. Uniek tijdelijk interieur Klanten in jouw gebied kennen jouw standaard interieur al. Jouw producten staan vaak of altijd op de standaard plekken. Wil je toch een keer de muren of binnenkant wijzigen zonder dat dit te duur of permanent is? Maak dan gebruik van bedrukte textieldoeken! Deze zijn zeer gemakkelijk op te hangen in jouw winkel of kantoor. Ze kunnen daarnaast makkelijk vervangen worden en zijn ideaal voor tijdelijke acties.


TIP: bedruk jouw communicatiemiddelen altijd in je huisstijl! Kies de standaardkleuren van jouw onderneming, gebruikelijke logo, het vaste lettertype en een vaste lettergrootte. Naast dat dit duidelijker is voor de potentiële klant, kom dit ook een stuk professioneler over.


Bron: Businessbox

bottom of page