Hey adverteerder, kom eens uit je kot!
Begrijp me niet verkeerd! Je moet als adverteerder niet fysiek uit je kot komen om aanwezig te zijn bij je doelgroep. De sleutel om de crisis te overleven is top of mind blijven zodat klanten en prospecten jou - na de crisis - weten te vinden. Dit doe je dus niet door gewoon op de vlakte te blijven. Lees meer tips onder deze foto!
Ieder nadeel heeft ook zijn voordeel
Het coronavirus biedt, los van de vele nadelen, ook enkele voordelen. Een belangrijk voordeel is dat de grote internetgiganten zoals bv. Coolblue hun advertenties tijdelijk stopzetten omdat ze bijna geen stock meer hebben. Dit zorgt ervoor dat je nu online kan scoren met betalende posts zonder hoge bedragen te moeten uitgeven.
Een ander voordeel is dat door het coronavirus heel wat mensen van thuis werken. Een groep die anders overdag zeer moeilijk te bereiken valt. Door het thuiswerken is er een enorme stijging gekomen in het overdag gebruik van social media alsook het zoeken en surfen via Google. De kans dat je boodschap een groter bereik kent, wordt dus veel groter.
Concreet:
Kom online uit je kot
Maak een strijdplan
Bedenk en ontwikkel leuke posts & videos
Creëer nieuwe online doelgroepen
Boost jouw boodschap (zorg voor een mix van sales & advertenties)
Oh ja, het belooft voor niemand een makkelijke tijd te worden maar dit hoeft echter niet te betekenen dat we in ons kot moeten blijven ;-)