top of page
  • Whatsapp
  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • LinkedIn - Black Circle
  • YouTube - Black Circle

De do’s en don’ts in marketing voor kleine bedrijven


De do’s en don’ts in marketing voor kleine bedrijven
De do’s en don’ts in marketing voor kleine bedrijven

Veel ondernemers met een klein budget snijden als eerste in het budget dat gereserveerd is voor marketing. Gelukkig is het voor ondernemers tegenwoordig mogelijk om op verschillende, goedkope manieren hun marketingactiviteiten uit te voeren. Het enige wat je nodig hebt is gezond verstand en creativiteit. Door middel van een paar handige do’s en don’ts leer je hoe je jouw bedrijf boven water kunt houden.


Wees uniek

Zorg dat je iets unieks te vertellen hebt. Je kunt als bedrijf niet te gewoontjes zijn. Als bedrijf heb je een kenmerk nodig wat klanten kunnen onthouden of wat opvalt. Je moet als bedrijf opvallen tussen bedrijven die in dezelfde vijver vissen. Werk samen met andere bedrijven, deze bedrijven hoeven niet in dezelfde sector te zitten als jijzelf. Het gaat om het samenwerken zodat bedrijven elkaar kunnen versterken. Het is een win-win-situatie en kost weinig geld, ideaal dus voor bedrijven met weinig budget voor marketing.


Wees niet goedkoop

Wanneer je op een bepaald punt geld bespaart moet je dat geld in ander aspect van het bedrijf steken. Iedereen wilt gratis marketing uitoefenen, maar dat heeft wel zijn grenzen. Je haalt het meeste uit je bedrijf wanneer je er in investeert. Probeer niet alles zelf te doen en durf om hulp te vragen. Het is geen schande om vrienden, of externe partners om hulp te vragen bij het optimaliseren van je bedrijf. Omdat je daarmee tijd bespaart, bespaar je ook een hoop geld.


Gebruik social media, maar doe dit met mate

Ga niet te ver in het gebruik van social media. Social media is een perfecte manier om veel mensen gemakkelijk te bereiken. Het gevaar ligt in de hoeveelheid ervan, bestook volgers niet met ladingen berichten, promoties en kortingen. Dit kan tegen jou werken voor je marketingresultaten. Doseer het aantal berichten en probeer de klant zelf er meer in te betrekken. Als een klant vertrouwd geraakt met jouw onderneming, is de kans veel groter dat je zaken kunt doen.


Cliché, maar waar

Als laatste moet je als ondernemer jezelf blijven, gebruik je positieve kanten en toon deze aan je klanten & prospecten. Met deze tips kom je als bedrijf een heel eind met weinig middelen wat betreft marketing.

 
 
bottom of page